Piątek 05.03.2021
GRUPA II
Temat dnia: Dzisiaj będą nowe czary, zrobię sobie okulary!
CELE OGÓLNE:
– poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów;
– rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej;
– rozwijanie motoryki małej;
– ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych.
Wysłuchanie – zagadka słowna M. Szeląg ,,Okulary’’.
OKULARY
Babcia je na stałe nosi,
są na nosie małej Zosi.
Służą mamie do czytania
oraz tacie do pływania.
Bez nich mrużą się i płaczą,
oczy, co słońce zobaczą!
Wysłuchanie wierszyka Marii Zofii Tomaszewskiej pt: ,, Okulary’’
OKULARY
Okulary są na nosie
moich koleżanek.
Ma je Zosia, ma Małgosia
i kolega Franek.
Okulary są twarzowe,
różne kształty mają.
Ci co noszą okulary
ładnie wyglądają.
„Co wiemy o okularach?” – rozmowa kierowana. na temat różnych okularów.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat różnych okularów oraz pełnionych przez nie funkcji, pokazuje różne rodzaje okularów: korekcyjne,, do pływania, ochronne , przeciwsłoneczne, gogle narciarskie.
„Co byłoby, gdyby nie istniały okulary?” – burza mózgów .
Rodzic. zadaje dziecku wyżej wymienione pytanie. Dziecko udziela swobodnych odpowiedzi. Rodzic. Pyta: Czy zatem okulary są ważne dla naszego wzroku, dla naszego zdrowia i właściwego funkcjonowania? Obejrzyj filmik z piosenką na podstawie wiersz Juliana Tuwima pt: ,,Okulary’’.
https://www.youtube.com/watch?v=2ykJ9rd3dtY
„Okulary, okulary” – zabawa ruchowa z rymowanką.
Dziecko maszeruje po pokoju. Na klaśnięcie rodzica. Staje robiąc z palców u dłoni okulary wokół oczu i recytują rymowankę:
Okulary, okulary, nosi młody, nosi stary.
Na dwa klaśnięcia rodzica– dziecko i ponownie maszeruje po pokoju.
„Jak wygląda świat w okularach korekcyjnych?” – zabawa badawcza.
Rodzic wyjaśnia dziecku , że niektórzy dorośli, jak i dzieci, a zwłaszcza ludzie starsi, noszą okulary korekcyjne (jeśli ma takie okulary, powinien je dziecku pokazać), które pomagają im w dobrym widzeniu przedmiotów, liter, cyfr, osób, itp., znajdujących się blisko i/lub daleko. Działanie okularów możemy porównać do właściwości lupy, przez którą widzimy przedmioty w dużym powiększeniu, dzięki czemu możemy im się przyjrzeć dokładniej lub dostrzec na nich coś, czego „gołym” okiem nie zobaczylibyśmy. Następnie dzieci oglądają przez lupę dowolne książki i/lub przedmioty.: lupy, książki, zabawki, (w miarę możliwości okulary korekcyjne)
Obejrzyj filmik pt: ,, Ali załóż okulary’’
https://www.youtube.com/watch?v=2ykJ9rd3dtY
„Jak wygląda świat w okularach przeciwsłonecznych?” – zabawa badawcza .
Zabawa podobna jest do opisanej powyżej. W tym przypadku rodzic demonstruje dziecku okulary przeciwsłoneczne. Dziecko wkłada okulary, i opisują swoje wrażenia na temat widzianego obrazu – świat jest ciemniejszy, ma inne kolory
Posłuchaj piosenki pt: ,, Kup różowe okulary’’
https://www.youtube.com/watch?v=MMFLR5AvyLU
„Okulary” – praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowanek
https://www.twinkl.pl/resource/po-t-t-21013-szablon-wspaniale-okulary-taty
Czekamy na Wasze prace…
You must be logged in to post a comment.